Pintanahkaisten kävelykenkien hoitoneuvoja

Nahkaiset kävelykengät kestävät käyttöä vuosikausia ja oikealla hoidolla ne myös näyttävät hyvältä. Tässä lyhyesti muutama yksinkertainen ohje pintanahkaisten kenkien hoitoon.

Käytön jälkeen lepolestit

Kotiin tultuasi laita kenkien sisään lepolestit. Ne ehkäisevät ryppyjä ja halkeamia nahassa. Puiset lestit myös imevät kosteutta itseensä ja seetripuiset myös raikastavat kenkää.

Sipaise pehmeällä harjalla irtolika ja pöly pois pinnasta.

Päivän aikana jalat ovat hikoilleet melkein tuopillisen nestettä, josta suurin osa on poistunut kengän suun kautta ja osa on imeytynyt vuoriin ja päälliseen. Parasta olisi jos kenkiä voisi vuorotella eli kenkäpari saisi levätä kokonaisen päivän ennen seuraavaa käyttöä.

Lepolestit tuoteryhmään

Kerran viikossa kosteusuojasuihke

Suojaa kuiva ja puhdas kenkä kosteussuojasuihkeella. Se ehkäisee lian, katusuolan ja veden imeytymistä ja helpottaa kenkien hoitoa.

Kosteusuojasuihkeet

Kerran kuussa/tarpeen mukaan kenkälankki

Kenkien lankkauksessa nahka saa tarvitsemaansa rasvaa ja kiiltoa ylläpitäviä aineita. Valitse lankki kenkien värin mukaan, sillä värittömän lankin käyttö alkaa harmaannuttaa kenkää. Etenkin jos nahka ei kykene imemään lankkia niin nahan ryppyihin saattaa muodostua valkoisia rasvajuovia.

Levitä lankki kenkään ja käy harjalla läpi pohjien ja neuloksen yhtymäkohta, jotta sinnekin menee voidetta. Anna lankin imeytyä noin vartin verran, kiillota harjalla ja viimeistele liinalla.

Kävelykenkään notkea, voidemainen lankki on paras. Paksut mehiläisrasva/minkkiöljy/nahkarasvat toimivat paremmin esimerkiksi maihareissa ja työkengissä kuin kävelykengissä. Jotkut rasvat, esimerkiksi toreilla myytävä ”Nahkis”, syrjäyttävät/liuottavat kenkien pohjia kiinni pitävän liiman.

Collonil Waterstop -tuotesarjasta löytyy yli 20 eri väriä.

Kenkälankit & vahat


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokauppa

Karisman suutari oy
Hermannin rantatie 5A67
REDI
00580 Helsinki

045-888 2887
kalasatama@suutarimestari.fi
www.suutarimestari.fi
2407025-7

Kauppa myy jalkineiden ja käsilaukkujen korjauspalveluilta sekä hoitoaineita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Käytössämme on automaattinen järjestelmä, joka muistuttaa sähköpostilla mikäli ostostapahtumasi on jäänyt kesken ja olet hyväksynyt nämä toimitusehdot.

Tilauksen minimimäärä on 10€.

Maksaminen ja maksutavat

Maksuvälittäjä toimivat Osuuspankin omistama Checkout Finland ja Paypal. Suutarimestari.fi -sivustolla ei ole pääsyä maksutietoihisi vaan maksaminen tapahtuu suojatussa yhteydessä asiakkaan ja maksuvälittäjän välillä. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Suutarimestari yleiset ehdot.

Checkout maksuehdot löytyvät https://www.checkout.fi/ehdot-...

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Mikäli tilausvahvistusta ei näy sähköpostissasi tarkasta roskapostikansiosi sekä verkkokauppaan antamasi sähköpostiosoite näppäilyvirheiden varalta.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Karisman suutari oy
Hermannin rantatie 5A67
REDI
00580 Helsinki

045-888 2887
kalasatama@suutarimestari.fi
www.suutarimestari.fi
2407025-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Tilaaja vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annettu toimitusosoite on oikein. Virheellisen osoitteen aiheuttamasta selvittelystä ja uudelleenlähettämisestä aiheuttuvat kulut veloitetaan tilaajalta.

Verkkokauppa lähettää paketit asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen. Verkkokauppa ei vastaa siitä jos kuljetusyritys omatoimisesti siirtää tuotteet toiseen noutopisteeseen esimerkiksi täyden pakettiautomaatin vuoksi.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Emme tarjoa ilmaisia palautuksia virheettömille tuotteille.

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Peruutus- ja palautusoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta räätälöityjä tuotteita, esimerkiksi jos tuotteeseen on tehty kaiverrus asiakkaan tilauksen mukaan.

Lunastamaton paketti 

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Paketin palautuessa meille noutamattona peruutamme tilauksen ja palautamme maksetun summan, josta on on vähennetty palautus- ja käsittelykulut.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

ODR -direktiivin vaatima tiedonanto:

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi ODR-foorumin kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. (http://ec.europa.eu/odr)